Minitransat650.com Forum
May 20, 2013, 12:37:58 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: This forum is part of the Unofficial MIniTransat website, and not under control of the Classe Mini, for if you think the Cm is responsible for this forum, NOT :)

Home   Help Search Login Register  
Poll
Question: volgend jaar 25 jaar na dato van de eerste mini transsat (1977)
like - 4 (100%)
dislike - 0 (0%)
Total Voters: 4

Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: mini gathering Nederland  (Read 1922 times)
van nunen
Newbie
*

« on: November 01, 2011, 02:05:48 AM »

Dit is een initiatief om een samenkomst te organiseren met mini's en mini zeilers van de lage landen.

Daar het volgend jaar 25 geleden is dat de eerste transsat van start ging.

Wie gaat daarbij helpen (mede opstellen invulling van de dag) of wil daaraan deelnemen (mede organiseren van activiteiten).

Of wellicht het zoeken naar sponsoren (jachthaven) om voor de entourage/faciliteiten te zorgen.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Cheers! Live slow, sail fast!

Report to moderator   Logged
André
Newbie
*

« Reply #1 on: November 01, 2011, 02:38:25 AM »

Hi,

Ik wil wel meedoen. Een week of drie geleden zijn we met een aantal Mini-eigenaren bij elkaar geweest en hebben het gehad over een soort van competitie komend jaar.
Daar gaan we een opzet voor maken.

Mail me anders even!

Groeten,
André
fastsailing.nl
Newbie
*

« Reply #2 on: November 11, 2011, 23:05:40 PM »

Ik heb ook al interesse, al iets van een datum bekend?

Better to sail than to sell out
André
Newbie
*

« Reply #3 on: November 12, 2011, 16:52:23 PM »

Nee, er is nog geen datum gepland. Leuk dat je er ook bij wil zijn / mee wilt doen.

Er zijn meerdere mogelijkheden, bijvoorbeeld de 50-mijl dualhanded medio april. Daar kunnen we een aparte klasse krijgen (kan trouwens ook in de Ronde van NH, de 24 uurs van M´blik of
de Challenge cup/IJmuiden-Lowestoft-IJmuiden).
Deze is op zaterdag, dan kunnen we kiezen om die zondag nog wat te doen en eind van de dag of maandag naar huis.
Ik probeer via Shorthanded zoveel mogelijk deelnemers te krijgen. Misschien dat het via dit forum ook lukken kan.

Wat vinden jullie van deze gedachten?

Patrick, Heb je de rg650 dan al beschikbaar?

Groeten,
André
van nunen
Newbie
*

« Reply #4 on: November 29, 2011, 01:23:23 AM »

Nog een mogelijkheid is tijdens de hiswa te water. Geeft waarschijnlijk meer reuring en ruchtbaarheid. Misschien zelfs pers?!
André
Newbie
*

« Reply #5 on: November 29, 2011, 03:25:29 AM »

Is inderdaad een leuk idee. Ik heb alleen gehoord dat deze verhuisd naar Amsterdam. Zijn er dan wel voldoende mogelijkheden?

fastsailing.nl
Newbie
*

« Reply #6 on: December 04, 2011, 21:32:12 PM »

Nee, er is nog geen datum gepland. Leuk dat je er ook bij wil zijn / mee wilt doen.

Er zijn meerdere mogelijkheden, bijvoorbeeld de 50-mijl dualhanded medio april. Daar kunnen we een aparte klasse krijgen (kan trouwens ook in de Ronde van NH, de 24 uurs van M´blik of
de Challenge cup/IJmuiden-Lowestoft-IJmuiden).
Deze is op zaterdag, dan kunnen we kiezen om die zondag nog wat te doen en eind van de dag of maandag naar huis.
Ik probeer via Shorthanded zoveel mogelijk deelnemers te krijgen. Misschien dat het via dit forum ook lukken kan.

Wat vinden jullie van deze gedachten?

Patrick, Heb je de rg650 dan al beschikbaar?
Groeten,
André

Hoi André en andere zeilcollega's,

neen, de RG blijft in Spanje, daar gaat deze deelnemen aan verschillende races om te kwalificeren voor de TRANSAT2013.

Ook gezien de veranderde route
Douarnenez- Canary Islands- Guadalopue
vanaf 2013 ben ik bezig met een nieuw ontwerp welke (als het meezit) komende zomer in NL beschikbaar is.
deze (nieuwe) mini wordt gebouwd in de EU en zal gezien de gewijzigde regels en route aangepast worden qua design en uitvoering.

details volgen met een persbericht in januari 2012.

gegevens kan ik (nog) niet beschikbaar geven, maar de eerste is (op papier) al verkocht!

wordt vervolgt!

gr Patrick
eventueel contact via mijn mailadres.

en wat gaat er naar Amsterdam verhuizen?
de Hiswa te water?
ruimte zat!
dit wordt wellicht de locatie:http://maps.google.nl/maps?q=52.406084,4.88784&hl=nl&num=1&t=h&vpsrc=0&z=16
hier dus:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.406857,4.887908&spn=0.004032,0.01929&vpsrc=0&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.406855,4.887903&panoid=R7gt_ZdLfsMNnd34-ZXpBA&cbp=12,188.63,,0,0
« Last Edit: December 04, 2011, 21:57:30 PM by fastsailing.nl » Report to moderator   Logged

spiky
Newbie
*

« Reply #7 on: December 06, 2011, 00:17:11 AM »

Patrick,

Mogelijk moet je de tijdslijn van jouw nieuwe mini even opnieuw opbouwen, want deze volgorde kan ik niet bevatten.
quote:
vanaf 2013 ben ik bezig met een nieuw ontwerp welke (als het meezit) komende zomer in NL beschikbaar is.
deze (nieuwe) mini wordt gebouwd in de EU en zal gezien de gewijzigde regels en route aangepast worden qua design en uitvoering.
Unqote

Hans
fastsailing.nl
Newbie
*

« Reply #8 on: December 06, 2011, 14:45:23 PM »

Patrick,

Mogelijk moet je de tijdslijn van jouw nieuwe mini even opnieuw opbouwen, want deze volgorde kan ik niet bevatten.
quote:
Unqote

Hans

Hallo Hans,

lijkt op een blond foutje..
idd, er wordt in de komende twee maanden (zeer waarschijnlijk januari 2012)  een beslissing genomen voor een nieuwe serie mini.
deze zal, zeker aangepast worden aan de koers, maar een breed inzetbare mini worden.

er gaan namelijk geruchten binnen het circuit dat er een variatie komt in routes en bestemmingen vd transat.
tevens ook deelname aan andere wedstrijden.

het is de bedoeling dat de nieuwe mini volgend jaar zomer 2012, op het water te zien en te zeilen is.

wordt vervolgt,
groet,

Patrick

old moderator
Hero Member

« Reply #9 on: December 14, 2011, 01:50:44 AM »

Er zit qua design geen verschil in tussen de routes, er werd vorige keer ook veel verandering verwacht toen het naar Brasil ging, deden wel wat zeilers een experiment, maar al snel ging het weer terug naar vertrouwde vorm. Behalve de scow nu natuurlijk.

Oh, net gesproken met Lombard, er komt een nieuwe serie aan van de hand van Lombard, de Argo, 10 boten al gefinancieerd dus gelijk serie.
Ga nog in gesprek met de bouwer... maar deze serie ziet er goed uit om het te redden.
De Pogo2 is niet meer in Eu, de Nacira is te moeilijk om op snelheid te houden, de D2 een beetje te zwaar.... dus als Lombard en bouwer die 2 dingen in de hand kunnen houden, ziet het er zeer goed uit.
fastsailing.nl
Newbie
*

« Reply #10 on: December 14, 2011, 23:53:31 PM »

Toch denk ik dat er winst te behalen is met een nieuw ontwerp, ik hoorde vandaag dat dat Lombard ontwerp ook al weer twee jaar oud is..

old moderator
Hero Member

« Reply #11 on: December 17, 2011, 00:03:34 AM »

Succes, en Lombard updates continue is mijn ervaring na met hem gewerkt te hebben.
De meeste series falen, dus succes zal je nodig hebben, de Nl/De markt is te klein.
fastsailing.nl
Newbie
*

« Reply #12 on: December 17, 2011, 17:32:16 PM »

dus succes zal je nodig hebben, de Nl/De markt is te klein.
helemaal mee eens!
mooi weekend!

veranda
Newbie
*

« Reply #13 on: January 28, 2012, 18:55:13 PM »

Hoi

50 mijls is goede plek. veel bootje komen al.
Zondag erna alle bootjes op een rij.
bezoekers uitnodigen.

Ik wil in april/maart nog een training organiseren, voor wie nog wat bij moet/wil spijkeren.
Suggesties ??

Dit vanuit het hoofdkwartier  Flevo Marina.
Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: